Všeobecne o tom, čo by ste mali vedieť pred objednaním pobytu z našej ponuky - pred cestou na lyžovačku, letnú dovolenku, či iný typ oddychu. Prinášame odpovede na často kladené otázky klientov (frequently asked questions - FAQ). Užitočné informácie k pobytom cestovnej kancelárie RenyTravel súvisiace s témou ubytovanie, stravovanie, vyobrazenie, príplatky, parkovanie, skipasy, skibus, plážový servis, asistenčné služby a podobne.
Zobraziť tému:
Nástup na ubytovanie, tzv. check-in, je v deň príchodu v popoludňajších hodinách (hotely spravidla od 14:00 hod, apartmány od 16:00 – 18:00 hod). V prípade ubytovania s polpenziou začína pobyt večerou a končí raňajkami. Ubytovacie zariadenie je nutné uvoľniť v deň odchodu, tzv. check-out, v dopoludňajších hodinách (spravidla medzi 9:00 – 10:00 hod).
V prípade oneskoreného nástupu na pobyt je nutné túto skutočnosť nahlásiť vopred telefonicky na recepcii ubytovacieho zariadenia či agentúry. Platí to hlavne pri ubytovaní v apartmánoch, kde miestna turistická kancelária nemá recepciu s non-stop prevádzkou, ani všetky hotely nie sú otvorené nepretržite. Keď neskorý príchod včas nahlásite, bude Vám oznámené miesto a spôsob ako si preberiete kľúče od ubytovania. Niektoré hotely pripravia namiesto zmeškanej večere studené misy. V prípade, že neskorý príchod nie je nahlásený, ubytovanie v deň príchodu negarantujeme. Ubytovanie bude možné až v nasledujúci deň, počas otváracích hodín recepcie či kancelárie. Ubytovateľ môže tiež neohlásené nedostavenie sa na pobyt, tzv. „no show“ (z anglického „neukázať sa“), brať ako zrušenie pobytu zo strany klienta a izbu / apartmán ponúknuť inému zákazníkovi. Storno poplatky sú v takom prípade účtované v plnej výške. To isté platí, aj keď z pobytu odídete skôr a objednané služby nedočerpáte.
Všetky ubytovacie zariadenia, ktoré nájdete v našej ponuke, sme starostlivo vybrali. Pri každom ubytovacom zariadení uvádzame oficiálnu kategóriu, do ktorej boli tieto zariadenia zaradené a ktorá zodpovedá medzinárodným kritériám. Naše hodnotenie ubytovacieho zariadenia však môže byť vyššie alebo nižšie, než jeho oficiálne hodnotenie. Ak máte o kvalite ubytovania pochybnosti, konzultujte ich s našim predajcom.
Dispozícia a metráž izieb i apartmánov, rozmiestnenie a typ lôžok (manželská posteľ, rozkladací gauč, samostatné lôžka, poschodové postele, typ prístelky a pod.) sa môže pri konkrétnych izbách a apartmánoch líšiť, zodpovedá však uvedenému počtu lôžok v popise zariadenia. Napr. Francúzi sú úsporný čo sa týka priestoru, obzvlášť v turistickej kategórii apartmánového ubytovania. Do štúdia (v podstate jedna miestnosť) vedia zmestiť aj 6-8 lôžok. Pomenovanie "francúzska posteľ" označuje lôžko, ktoré je užšie, manželská posteľ je šírkou 1,5 štandardného lôžka. "Francúzsky balkón" je zas viac okno až po zem, než reálny balkón.
Prideľovanie konkrétnych izieb a apartmánov je plne v kompetencii hotela. CK nemá možnosť ovplyvniť ho. Vybavenie, veľkosť a poloha jednotlivých izieb v tom istom zariadení nie sú vždy rovnaké. Prípadné želania klientov radi komunikujeme ubytovateľovi, no pokiaľ nie sú za príplatok alebo záväzne potvrdené hotelierom, ani my ich nemôžeme klientovi garantovať. Ak je pre vás niektorá požiadavka zásadná (napr. výhľad na more, izba bez poschodových postelí a pod.), poraďte sa s našim predajcom a vyberte také zariadenie, kde je túto požiadavku možné zaručiť.
Kúpeľne sú (hlavne v Taliansku a 2-3* štandarde hotelov) často malé, sprcha môže byť od ostatného priestoru oddelená len závesom (nie sprchovací box) a odtok riešený len výpustom priamo na podlahe. Niekedy tak pri sprchovaní môže "plávať" celá kúpeľňa. Treba sa na to pripraviť alebo to brať s humorom. Samozrejme, ak sa jedná o poruchu odtoku, kontaktujte urýchlene recepciu. V súvislosti so sprchovaním treba upozorniť ešte na jednu vec, s ktorou sa v sezóne môžete stretnúť. Najmä v exponovanom čase pred večerou, kedy sa sprchuje väčšina hostí, môžete natrafiť na nedostatok teplej vody. Môže sa to stať hlavne v hoteloch, ktoré sú akurát plne obsadené a majú vlastný ohrev vody, ktorý pri veľkom nápore nemusí kapacitne stačiť. Problém väčšinou do pol hodiny - hodiny sám odoznie.
Jednoposteľové izby (aj keď sú s príplatkom) sú väčšinou menšie, horšie situované než štandardné izby a často bez balkóna aj v hoteloch, v ktorých ostatné izby balkón majú. Ak hľadáte väčší komfort (aj keď cestujete sami), vyberte si dvojlôžkovú izbu obsadenú 1 osobou. Príplatok za takúto izbu je spravidla vyšší, než za jednolôžkovú izbu. Niektoré zariadenia požadujú úhradu ako za 2 osoby v izbe, iné majú podmienky rôzne v rozličných termínoch. S našimi pracovníkmi skonzultujete možnosť, ktorá vám bude najviac vyhovovať.
Pokiaľ ide o vybavenie izieb a apartmánov, zodpovedá príslušnej kategórií a popisu konkrétneho zariadenia. Vo všeobecnosti platí, že v hotelových izbách sú automaticky k dispozícii posteľná bielizeň a uteráky, frekvencia výmeny bielizne a uterákov záleží od hotela. Osušky k bazénu a na pláž, resp. do wellness zóny nemusia byť automaticky k dispozícii. Základné hygienické potreby sú zabezpečené (mydlo, toaletný papier), ďalšie drobnosti napr. vo forme malých balení šampónov a sprchových gélov nemusia byť k dispozícii - záleží najmä od kategórie hotela.
V apartmánoch (ubytovanie bez stravy s kuchynkou) je bielizeň a uteráky k dispozícii tam, kde to uvádzame v popise. Kde nie sú uvedené, je potrebné si doniesť vlastné, resp. niektoré zariadenia či agentúry umožňujú prenájom bielizne a uterákov za poplatok. Bielizeň na lôžkach je povinné mať. Utierky do kuchyne skôr nie sú k dispozícii. Automatickým vybavením apartmánov sú hrnce, riad a príbory v základnom zložení pre predpokladaný počet osôb, pre ktorý je apartmán určený. Obľúbené drobnosti typu otvárač na fľaše / konzervy alebo dobrý nôž si podľa preferencií pribaľte. Toaletný papier, prostriedok na riad a iné čistiace prostriedky, hubky a handry nemusia byť základným vybavením apartmánu. Aj tu platí, že záleží od kategórie ubytovania, resp. majiteľa. Ak si nie ste istí, tieto drobnosti si pribaľte. A keď aj niečo zabudnete, vždy je možnosť základné doplnky dokúpiť v mieste pobytu - v tom najlepšie usmernia domáci.
Počas sezóny sa občas vyskytnú prípady tzv. “overbookingu“ – preplnenia zariadenia ich vlastnou chybou. Či už ide o chybu recepcie, akceptovanie skupiny na úkor individuálnych klientov hotelom alebo zmenu vlastníckych vzťahov u daného ubytovania, poskytneme vám ubytovanie minimálne tej istej, prípadne vyššej kategórie. V opačnom prípade môžete od zmluvy odstúpiť bez poplatkov.
Základné členenie roka z hľadiska cestovného ruchu v našich zemepisných šírkach je na letnú a zimnú sezónu. Každá z nich má obdobie hlavnej, resp. top sezóny, ktorá trvá 1-3 mesiace. V konkrétnych krajinách alebo strediskách môže byť vrchol sezóny v rôznom období. Napr. v Taliansku je vrcholom letnej sezóny Ferragosto, 2-3 týždne v auguste, kedy majú Taliani celoštátne dovolenky. V lyžiarskych strediskách sú vrcholom sezóny týždne, kedy majú domáci alebo zahraniční turisti jarné prázdniny; naopak v strediskách s ľadovcom môže byť top sezónou začiatok a koniec zimy, kedy ne-ľadovcové strediská ešte vôbec nie sú v prevádzke. Sezónnosti v krajinách, strediskách i hoteloch zodpovedajú aj ceny ubytovania a ďalších služieb. Obdobie pred a po sezóne prináša okrem výhodných cien aj skutočnosť, že niektoré zariadenia a služby sú obmedzené alebo vôbec nie sú v prevádzke (napr. plážový servis, animačný program, miniklub, skibus). Využívanie a prevádzku niektorých služieb, ako napr. vonkajších bazénov, ovplyvňuje okrem sezóny aj počasie, ktoré zatiaľ naša CK nemá možnosť ovplyvniť.
Absolútny pokoj v lyžiarskych oblastiach ani prímorských letoviskách nehľadajte. K dovolenke patrí aj zábava, bary, diskotéky a nočné kluby, ktoré môžu spôsobovať hluk. Ak sa tešíte na živú, dynamickú dovolenku, alebo naopak, na vytúžený pokoj, komunikujte túto požiadavku našim pracovníkom, aby ste počas vášho pobytu predišli sklamaniu.
Publikované obrázky majú predovšetkým ilustračný charakter. Nie je možné zobraziť všetky typy ubytovania v konkrétnom zariadení. Tiež platí, že každé zariadenie sa chce prezentovať čo najlepšie. Je teda vysoko pravdepodobné, že ak publikujeme len jeden obrázok izby, bude to jedna z najkrajších izieb, čo sa v hoteli nachádzajú, nie jedna z „najslabších“. Ubytovacie zariadenia, izby a apartmány však zodpovedajú typu a popisu v internetovom katalógu cestovnej kancelárie. V niektorých prípadoch pošleme viac fotiek alebo aj pôdorys konkrétneho typu apartmánu či izby s ponukou ubytovania. Prípadné pochybnosti konzultujte s našimi pracovníkmi ešte pred záväzným potvrdením objednávky.
Údaje o vzdialenosti ubytovacieho zariadenia od vleku, zjazdovky, zastávky (ski)busu, mora, pláže, či centra sú len orientačné.
Ubytovania označené ako „pri / oproti“ zjazdovke môžu byť od nej oddelené cestnou komunikáciou. Kapacity, ktoré sú pri svahu, ešte nemusia byť aj pri lanovke / vlekoch. Ku niektorým sa môžete vrátiť na lyžiach, no od nich treba na presun k vlekom použiť skibus alebo prejsť kúsok peši.
Ubytovania „pri / oproti“ pláži od nej môžu byť oddelené miestnou komunikáciou. V niektorých častiach Talianska alebo Francúzskej riviéry vedie popri pláži aj železnica, takže pri ceste z ubytovania 50-100 m od mora na pláž je potrebné prejsť ešte nadchodom/ podchodom, v závislosti od konkrétneho miesta. Vzdialenosť od mora a pláže nebýva totožná. Napr. v Chorvátsku môžete byť ubytovaní priamo nad morom, no môže sa jednať o strmý zráz a najbližšia pláž môže byť aj 100 a viac metrov vzdialená. V talianskom Bibione (v časti Spiaggia) zase môžete bývať priamo pri pláži, ale k moru to je ešte aj 200 m, keďže pláž je tu veľmi široká.
Pestrosť a typ stravy je daný zvyklosťou miestnej kuchyne a úrovňou ubytovacieho zariadenia. Konkrétne prevedenia rovnako označených typov stravovania sa v jednotlivých zariadeniach líšia. Popis nižšie preto berte ako orientačný.
Kontinentálne raňajky, typické hlavne na juhu Talianska, spravidla pozostávajú z teplého nápoja (káva, čaj), bieleho pečiva alebo suchárov, masla, džemu a niekedy aj medu. Rozšírené kontinentálne raňajky sú obohatené o salámu, syr alebo vajíčka. Stravovanie formou bufetových stolov znamená voľnú kombináciu z ponuky zodpovedajúcej príslušnej kategórii hotela. Servírované večere (alebo obedy) sú podávané pri stoloch s obsluhou a zvyčajne sú kombinované s možnosťou výberu z niekoľkých menu. Konkrétny výber sa spravidla objednáva deň vopred, v deň príchodu môže byť menu fixné. K servírovaným chodom býva niekedy pripravený bufet predjedál, šalátov, zeleniny alebo aj dezertov.
Nápoje k večeri (obedu) nikde nie sú v cene, pokiaľ nie je uvedené inak. Budú vám účtované na mieste, podľa konzumácie. K raňajkám býva podávaný horúci nápoj, voda a džúsy.
Stravovanie formou polpenzie je kombináciou raňajok a večere, pobyt začína večerou v deň príchodu a končí raňajkami v deň odchodu. Plná penzia obsahuje navyše obedy. Stravovanie formou „more inclusive“, „polpenzia plus“, „3/4 penzia“ či „all inclusive“ zahŕňa v každom zariadení naviac niečo iné - popis konkrétneho zloženia pre daný hotel nájdete v jeho popise v časti „stravovanie“.
Akékoľvek špeciálne požiadavky v oblasti stravovania komunikujte našim predajcom už pri zadávaní požiadavky. Väčšina reštaurácií je schopná bez problémov obslúžiť vegetariánov. Možnosť pripraviť jedlá bez lepku, laktózy, diabetickú stravu alebo zohľadniť inú potravinovú intoleranciu / alergiu si určite overte vopred. Rozvoj služieb v tejto oblasti a bohatšie možnosti výberu sú v posledných rokoch badateľné.
Stravovanie označené ako „individuálne“ je pravidlom pri ubytovaní s možnosťou varenia. K dispozícii sú samostatné kuchynky alebo kuchynské kúty v rámci obývacej miestnosti, ktoré sú vybavené chladničkou (môže byť aj bez mraziaceho boxu) a dvojplatničkou resp. plynovým, elektrickým či keramickým sporákom. Kvalita a rozsah vybavenia je daná aj kategóriou ubytovania. Kuchynské vybavenie sa skladá zo základného riadu pre predpokladaný počet osôb v apartmáne, netreba teda očakávať plne vybavenú kuchynku (môže chýbať napr. obľúbený typ noža, otvárač na fľaše, konzervy alebo riad nemusí byť v dostatočnom množstve).
Parkoviská pri ubytovacích zariadeniach sú spravidla zdarma do vyčerpania kapacity. Pokiaľ nie je rezervované parkovacie miesto zahrnuté v cene pobytu alebo ste si ho vopred nerezervovali a nezaplatili, nemáte naň nárok. Veľa hotelov (hlavne vo veľkých prímorských letoviskách a v mestách, kde je hustá zástavba) má len malé parkoviská, ktoré nemajú dostatočnú kapacitu v prípade, že všetci hostia pricestujú autom. V takomto prípade sa obráťte na hotelový personál (pracovníkov recepcie), ktorý vám odporučí, kde sa dá pohodlne a bezpečne parkovať. Niektoré ubytovania majú partnerské garáže alebo parkoviská so zvýhodnenými cenami pre svojich hostí. Kryté parkovanie býva vonkajšie tienené parkovanie alebo otvorené podlažie. Garáž je spravidla uzatvorená. Môže byť podzemná alebo formou parkovacieho domu. V prípade väčšieho vozidla si overte rozmery.
Povinné príplatky sa uhrádzajú v cestovnej kancelárii alebo na mieste v deň príchodu. Ich výška je uvedená pri konkrétnom ubytovacom zariadení (vratná kaucia, záverečné upratovanie, miestna taxa, poplatok za dieťa do 2 rokov atď.).
Miestna alebo turistická taxa, ekologická taxa a registračný poplatok sú poplatky zavádzané miestnymi samosprávami. Ich výšku neurčuje hotel. Môže sa teda stať, že v čase pobytu bude suma jemne odlišná od toho, čo bolo uvádzané v čase objednania pobytu. Tieto poplatky sú väčšinou využívané na rozvoj strediska.
Turistická taxa býva účtovaná vo výške cca € 1 – 3 na osobu a deň. Môže byť limitovaná vekom hosťa, dĺžkou pobytu a na jej výšku má vplyv aj kategória ubytovania. V Chorvátsku je účtovaná takmer všade (alebo je uvedená ako súčasť ceny), v Rakúsku iba niekde a v Taliansku je v súčasnosti zavádzaná postupne v ďalších strediskách.
Registračný poplatok je jednorazový poplatok za prihlásenie klientov na miestnych úradoch. Účtovaný je vo výške cca € 1 – 2 na osobu a pobyt v niektorých strediskách Chorvátska.
Vratná kaucia je zábezpeka, ktorú klient na mieste pobytu zloží ubytovateľovi alebo agentúre pri preberaní kľúčov od apartmánu. V prípade, že je na konci pobytu apartmán odovzdaný nepoškodený a v poriadku, je kaucia vrátená klientovi v plnej výške. Požadované je jej zloženie v hotovosti, v niektorých prípadoch je akceptované namiesto kaucie číslo kreditnej karty. V prípade, že klient chce opustiť ubytovanie pri skončení pobytu skôr, resp. mimo otváracích hodín agentúry (napr. kvôli skorému času odletu), je potrebné túto skutočnosť nahlásiť. Ak nebude možné v uvedenom čase apartmán skontrolovať personálom, kaucia môže byť zaslaná klientovi dodatočne na účet ubytovateľom. Tento postup ide mimo CK. V prípade skupín a mladých ľudí si vyhradzujú agentúry právo požadovať vyššiu sumu kaucie, než pri individuálnych klientoch a rodinách. Vratnú kauciu či zábezpeku formou čísla kreditnej karty výnimočne požadujú aj niektoré hotely kategórie 4* a vyššie.
Ostatné doplatky (označené ako „možnosť doobjednať“ alebo „nepovinné príplatky“) sa uhrádzajú v CK / CA alebo na mieste, podľa konkrétneho uvedenia. Sú to doplatky za služby, ktoré nie sú zahrnuté v základnej cene pobytu ale ubytovacie zariadenie ich poskytuje za príslušný poplatok (príplatok za jednolôžkovú izbu, obedy, balkón, pes, garáž, atď.).
Vybrané zariadenia, hlavne v Taliansku, spojením „Klubová karta“ označujú balík služieb, ktoré klient získa v cene ubytovania alebo za príslušný poplatok. Väčšinou ide o animačné programy, miniklub pre deti, využívanie bazénov a športovísk. Bývajú termínovo ohraničené, t.j. v okrajových termínoch sezóny nemusia byť k dispozícii. Ak je tento poplatok označený ako povinný, platí sa bez ohľadu na to, či uvedené služby chcete a budete využívať. Ako cestovná kancelária máme často výhodu klubovej karty v cene aj tam, kde je pri priamom objednaní v hoteli táto karta za príplatok.
Niektoré zariadenia vyžadujú od klientov nosenie náramkov na označenie toho, že majú nárok na využívanie vybraných zariadení. To môže byť okrem klubových kariet v Taliansku aj prípad rôznych „all inclusive“ služieb napr. v Chorvátsku.
V cene všetkých pobytov cestovnej kancelárie Reny Travel je zahrnutá aj naša telefonická asistenčná služba. Sme vám k dispozícii pri objednávaní pobytu, po jeho zaplatení a aj počas pobytu v prípade, že nás potrebujete. Ide o osobnú asistenciu, nedovoláte sa automatu, kde je potrebné naklikať x čísiel, aby ste sa dostali k operátorovi. Akceptujte, prosím, teda aj fakt, že hoci nie je asistencia hodinovo obmedzená, kontaktná osoba môže byť v niektorej chvíli nedostupná, v nočných hodinách bez predchádzajúceho upozornenia tiež nie je k dispozícii. V naliehavých prípadoch volajte opakovane, keď si hovor nájdeme, zavoláme späť.
Asistenčné služby počas pobytu sú telefonické služby v slovenskom alebo českom jazyku. Môže to byť pracovník CK Reny Travel alebo zástupca zahraničného partnera, ktorí sú dostupní len telefonicky. Sú však schopní pomôcť a poradiť v mimoriadnych situáciách. Informácie ohľadne mena a kontaktu na asistenčnú službu budú uvedené v „Pokynoch na cestu“, ktoré ako klient dostanete pred pobytom spolu s ubytovacím poukazom - voucherom.
V niektorých strediskách poskytuje CK Reny travel svojim klientom aj služby delegáta. Delegát má spravidla na starosti klientov v celom stredisku alebo oblasti. Nie je ubytovaný priamo v zariadení, v ktorom býva klient a nie je pri ubytovaní či odhlasovaní klienta z pobytu. Väčšinou má vyhradené dni a hodiny, kedy je klientom k dispozícii. Buď je klient informovaný o čase a mieste konania informačnej schôdzky s delegátom, ktorej sa môže zúčastniť, alebo ho delegát kontaktuje a dohodne čas stretnutia. V prípade potreby môže klient kontaktovať telefonicky delegáta aj mimo určených časov a dohodnúť si stretnutie, resp. pomoc pri riešení problému, ak sa vyskytol. Informačných schôdzok sa odporúčame zúčastniť. Delegát na nich poskytne klientom praktické informácie o mieste pobytu, možnostiach aktivít, výletov individuálnych alebo aj organizovaných so sprievodcom. Delegáti často tiež predávajú lístky a vstupenky do miestnych parkov a atrakcií za zvýhodnenú cenu.
V súčasnosti máme stálu delegátku v stredisku Rimini, na ostrove Ischia a možnosť doobjednať delegátske služby v stredisku Lido di Jesolo.
V prípade, že si objednáte aj komerčné komplexné cestovné poistenie, v jeho cene budete mať kontakt na asistenčnú službu poisťovne pre prípad poistnej udalosti. Táto služba je mimo kompetencií CK.
Plážový servis je označenie pre vybavenie pláže, ktoré väčšinou pozostáva z kombinácie 1 slnečník + 2 ležadlá alebo kreslá. V niektorých ubytovaniach je v cene, inde je za poplatok na organizovanej pláži. V niektorých prímorských strediskách plážový servis vôbec neexistuje a sú tu len „voľné“ pláže bez vybavenia. Ak je pláž organizovaná, nie je možnosť priniesť si na ňu vlastný slnečník. Býva tu priestor pred alebo za radmi slnečníkov, kde sa dovolenkár môže zložiť, musí však ostať voľný koridor pre vozidlá záchranárov.
K vybaveniu organizovaných pláží patria spravidla aj toalety, sprchy, kabínky alebo paravány na prezliekanie.
Keď je plážový servis v cene (alebo vopred objednaný za poplatok), jeho konkrétne umiestnenie môže byť:
Miesta v predných radoch na organizovaných plážach bývajú drahšie, než ostatné miesta a často si za ne treba priplatiť. Jednotlivé pláže a sektory pláží v tom istom stredisku môžu mať iné ceny. Niekedy zahŕňajú aj využívanie plážového bazénu, vírivky, či iné bonusy (napr. v oblasti Versilia v Toskánsku alebo v stredisku Rimini na pobreží Jadranu).
Skipasy nie sú zahrnuté v cene ubytovania na lyžovačku, pokiaľ nie je uvedené inak. Kdekoľvek vám ich však na požiadanie k pobytu zabezpečíme. Uprednostňujeme individuálny prístup – možno sa chcete lyžovať len v niektoré dni pobytu, možno aj v deň príchodu a odchodu. Jeden z partnerov možno bude lyžovať a druhý relaxovať vo wellness zóne hotela. Preto balíčky so skipasom v cene pripravíme na mieru, podľa požiadavky.
„Free Ski“ / „Free Ski Weeks“ je označenie termínov, kedy sú vo vybraných strediskách a termínoch sezóny zvýhodnené skipasy zahrnuté v cene pobytu. Ide o okrajové termíny na začiatku a konci sezóny a strediská ako napr. Bad Kleinkirchheim v Rakúsku a strediská oblasti Skirama Dolomiti či Livigno v Taliansku. Konkrétnu ponuku radi zašleme.
Miestna doprava funguje v niektorých strediskách v letnej aj v zimnej sezóne. V prímorských letoviskách zabezpečuje spojenie medzi rôznymi časťami strediska, centrom a okrajovými zónami, atrakciami alebo spojenie z ubytovacích zariadení ďalej od mora k pláži. Môže byť poskytovaná zdarma alebo za poplatok.
Skibus je označenie pre miestny autobus alebo minibus, ktorý zabezpečuje spojenie z rôznych častí lyžiarskeho strediska k lyžiarskym vlekom a lanovkám a späť. Využívanie skibusov je spravidla zahrnuté už v cene skipasu. Skibusy premávajú po určených trasách a v presne určených časoch. Niektoré ubytovacie zariadenia poskytujú vlastné skibusy alebo menšie "shuttlebusy" (kyvadlovú dopravu) zdarma alebo za poplatok. V niektorých strediskách môže byť pojmom „skibus“ označený aj miestny vláčik.
Frekvencia premávania, trasy a časy miestnych liniek a skibusov sú výlučne v kompetencii poskytovateľa a nie je možné ich zo strany CK ovplyvniť.
Wifi alebo bezdrôtové pripojenie na internet sa postupne stáva nevyhnutnou súčasťou služieb v letoviskách aj ubytovacích zariadeniach. V ubytovaniach, ktoré majú zabezpečené pokrytie wifi signálom uvádzame túto službu spravidla v ikone pod názvom hotela a bližší popis v časti popisu "Vybavenie hotela a ďalšie služby". Služba je často bezplatná, niekde je požadovaný vstupný poplatok za registráciu a niektorí ubytovatelia účtujú poplatok za prenos dát buď hodinovou alebo dátovou sadzbou.
V zariadeniach, kde uvádzame, že je pripojenie na internet / wifi zdarma garantujeme len bezplatnosť tejto služby. Kvalitu signálu nevieme garantovať. Niektoré ubytovania majú vysokorýchlostné pripojenie na internet, inde je toto pripojenie slabšie. Tiež platí, že pri plnej obsadenosti zariadenia, kedy sa na internet pripája naraz veľa klientov, môže byť rýchlosť pripojenia obmedzená.
Pokiaľ z pracovných či iných dôvodov potrebujete mať aj na dovolenke istotu kvalitného pripojenia na internet, overte si u nás túto informáciu pri objednávaní pobytu, radi preveríme. V súčasnosti sú možnosti širšie, častokrát má lepšie pripojenie na internet letovisko / konkrétna pláž alebo lyžiarske stredisko / wifi hot-spoty, než samotné ubytovania a za drobný poplatok alebo aj zdarma sa tak komfortne dostanete k potrebným informáciám online.
RENY TRAVEL s.r.o.
Brodská 5
841 04 Bratislava
Mobil • 00421 918 792 636
WhatsApp • 00421 918 792 636
Skype • renytravel_anna
Tel.: 00421 2 5464 0661
Mail: info@renytravel.sk
Zastihnete nás
telefonicky medzi 8-19h,
mailom nonstop, osobne po dohode.
Viac info: Cestovná kancelária
Rýchly kontakt:
© 2015-2024 Dovolenka na mieru Reny Travel cestovná kancelária | Created by: